موافقت مجلس بایك فوریت طرحی برای اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات كشوری
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس با 150 رای موافق، 57 رای مخالف و 15 رای ممتنع ازمجموع 243 نماینده حاضر با یك فوریت طرح مدیریت خدمات كشوری موافقت كردند.

این طرح برای حفظ وحدت رویه در نظام استخدامی كشور تهیه شده است.

قانون مدیریت خدمات كشوری مهرماه 1386 در مجلس هفتم به صورت آزمایشی تصویب شد.

زمان اجرای آزمایشی پنج ساله این قانون، مهرماه 1391 پایان می یابد.

'محمدحسین فرهنگی' عضو هیات رییسه مجلس به عنوان طراح این طرح یك فوریتی گفت: امروز باید گام اساسی در كشور برای حل نظام استخدامی خدمات كشوری و نظام پرداخت ها ایجاد كنیم.

وی افزود: این قانون هم اكنون به صورت آزمایشی در كشور درحال اجرا است و زمان آن تا مهرماه به پایان می رسد از این رو بهتر است نمایندگان با یك فوریت آن موافقت كنند تا قبل از اتمام اجرای آزمایشی آن مجلس بتواند وحدت رویه ای در حوزه اقتصادی ایجاد كند.

احمد توكلی منتخب مردم تهران در مجلس به عنوان مخالف یك فوریت این طرح اظهارداشت: این طرح از طرح های بسیار مهم است ولی اگر به صورت یك فوریتی مورد بررسی قرار گیرد دیگر نمی توان آن را به صورت دو شوری رسیدگی كرد.

وی ادامه داد: انتخابات هیات رییسه كمیسیون ها كه امروز به پایان می رسد، كمیسیون اجتماعی می تواند این طرح را در دستور كار خود قرار دهد و دیگر نیاز به فوریتی بودن آن نیست.

همچنین جعفر قادری نماینده مردم شیراز به عنوان موافق یك فوریت این طرح گفت: همگان به این موضوع اذعان دارند كه قانون مدیریت خدمات كشوری از طرح های بسیار مهم است كه باید مجلس به آن بپردازد.

وی ادامه داد: توكلی در سخنان خود بیان كرد كه هیچ طرح دیگری در دستور كار كمیسیون ها نیست و اگر این طرح عادی بررسی شود جزو اولین طرح های مورد بررسی مجلس نهم خواهد بود، ولی بنده می گویم كه این طور نیست و حداقل 20 یا 30 طرح و لایحه در نوبت رسیدگی هستند.

قادری ادامه داد: فوریت این طرح باعث ملزم كردن كمیسیون ها به بررسی دقیق آن می شود.

مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز در تذكری آیین نامه ای گفت: تصویب یك فوریت این طرح مخالف آیین نامه داخلی مجلس است زیرا كمیسیون ها هیچ دستور كاری ندارند و نیاز به فوریت این طرح نیست.

وی ادامه داد: نگذارید مجلس از همین روزهای اول حركت نامناسبی را در پیش گیرد.

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم كه ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذكر سنایی گفت: مهرماه فرصت اجرای آزمایشی این طرح تمام می شود و اگر فوریت این طرح تصویب شود كمیسیون های تخصصی می توانند بحث های خوبی در رابطه با آن داشته باشند.

نخستین رای گیری الكترونیكی نمایندگان مجلس نهم امروز با شركت در رای گیری برای یك فوریت این طرح بود.

سیام**9121**9132**1336





:: برچسب‌ها: زرد , پارک , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: